Monday, July 2, 2012

kisah sejurus habis exam

p/s: entry ni aku letak kat draft, pastu aku lupa nak siapkan dan publish bila kena kacau dengan makhluk tidak bergigi (HUDA). patut le rasa mcm ade yang kurang.

study,study
entah di mana silapnya, perasaan aku selepas exam tidak lah lega seperti yang aku bayangkan. mungkin sebab aku tak study gila-gila, jadi perasaan aku pun tak lah lega gila-gila. lega biasa-biasa je.

tapi apa yang menyoronokkan aku adalah aktiviti yang dirancang untuk berjimba-jimba versi ke dua kerana konon-kononnya sebagai ganjaran setelah hampir sebulan bertungkus-lumus menghadapi peperiksaan.. (adoi, aku mmg tension sekarang bila ada dak HUDA ni mengaco aku!dah le suara tu tak boleh nak slow!)


mula2 sekali, kitorang gi SOGO. konon-kononnya, aku nak belikan adek aku hadiah hari jadi. tapi angan2 hanya tinggal angan2 bila aku menengok harge dompetnya yang mahal2, tapi luarannya serupa seperti dompet 15ringgit yang dibeli di pasar2 malam. kalau aku beli dompet tu, mesti adek aku ingat aku beli kat celah mana entah. jadi, baik aku carik je hadiah dia kat celah2 mana yang tak standart sgt tu. mana lagi, jalan masjid india le.

direktori


masjid jamek ke masjid india?


pastu jalan2 kat KLCC.. jalan je le.. ape engko ingat aku bini tan sri nak membeli belah kat situ?

AKU SUKE GAMBA NI BEB!
GAMBA NI PUN AKU SUKE BEB!
kenapa muka pia tu mcm comel sgt ni? why? why?
tgk aiskrim sambil telan air liur~ cek2 duit dalam dompet, lalu mengeluh sambil kesat2 air mata... sobsob

nyumnyum

pastu lalu depan petrosains (tutup)... lalu depan tv pakej dgn kamera.. pastu jakun. eh, ade bunyi la kawan2.aku pun dengan muke tak tau malu pergi lalu-lalang depan kamera tersebut... teruja. mcm2 bunyi yang keluar.. jengjengjengjeng!


buang contact lens yg dah kering, terus sarung kaca mata yg bergaya..
 siap pun ! lega seyh. mcm baru lepas beban yang berat.

10 comments:

Ulya said...

hehe :) bestnya bejalan-jalan dgn kawan kawan ! :)

azi saje! said...

aku di mana? sobs3...

KorN said...

xtau nak shout kat mana, kat sini pon ok la kot.. singgah ptg kat sini

pinoc said...

ulya: mesti le best. tapi lagi best klu duit di dompet berkepuk-kepuk

hehe

pinoc said...

azi saje: eleh engko. aku da ajak, tapi tak sudi...sobsob.. pastu xde gamba dia, menanye pule...

pinoc said...

korn: boleh la nak shout kat sini..singgah2 (^^,)

nadzirah sofia said...

auww..neelofa cakap saya comel ^__^

pinoc said...

mana neelofa? (toleh kiri kanan)

cuba kau perhatikan senyuman engko tu.. comel la weyh.. lain kali senyum mcm ni.. tp klu gelak tu, hehe

nadzirah sofia said...

klu gelak ag comel...mcm kuntilanak! hahaha

pinoc said...

klu dengor adek aku ketawe lagi takut. mcm jembalang