Thursday, August 18, 2011

IMPIAN DARI KECIK SAMPAI SEKARANG



aku ni kuat berangan. dari kecik lagi imagination aku tinggi. dulu kecik2 aku selalu bayangkan aku ade kuase ajaib mcm boleh kuar api kat jari telunjuk kiri, kuarkn ais kat jari telunjuk kanan. mule2 aku ingat nk ade air kat tgn kanan, tp aku amik keputusan nak ais sbb aku suka air sejuk. time tu aku pikir klu nk air, boleh cairkn ais tu pki api kat tgn kiri an..mengarut btol time bdk2 an.




mmg dari kecik lagi impian aku nak doraemon tu wujud pastu dy jdi kawan baik aku. mmg la ngarut. mmg takkan jdi kenyataan punyer. bnyk btol "mmg". klu dulu kecik2 aku nak doraemon tu wujud sbb aku nk ikut dy gi jalan nek kapal selam, pastu mengembara kat laut dalam time cuti2 sekolah an. atau nek kapal angkase gi planet2 yg cntik2, yg alien2 dy peramah, bnyk mknn sedap2. ataupon ikut doraemon gi mengembare ke alam dongeng mcm citer cinderella ke, pinockiut ke...eh, pinochio ke. an..an. bestnye. mmg bnyk lg la yg aku angan2kan klu pasal doraemon ni. aku jeles btol dgn nobita, suzika, sinyu, giant. sampai skrang aku beli komik2 doremon tu. eh, tp skrang aku suke dr. slump arale chan. kelakar.




bila da masuk hostel, aku selalu bayangkan doraemon bagi pinjam aku "pintu ke mana saje" dy. (dulu aku panggil pintu tu pintu suke hati, skrang da tuka nama ek). boleh aku ulang alik je dari umah aku kat batu pahat tu, dgn sekolah aku kat johor bahru. xde la aku nangis2 sgt.. masa form4 je la syahdu2 skit dok ostel an.. ketat sgt peraturan. dgn senior yg kadang kala buat kite tension..klu mlm2, bila nk pegi surau solat isyak an, aku selalu berangan klu lah alien culik aku time tu, mesti best. naik kapal angkase diorng. pegi jauh dari sekolah tu....tp tu mse mule f4, mase blum rapat dgn kwn2 aku tu, da form5, aku syg hostel tau. aku sedih klu tandas kat hostel kotor. rasa mcm nk mara je sape yg wat kotor...da abes sekolah ni aku lagi la rindu hostel..




pastu sekarang aku nak doraemon tu wujud sbb nk pinjam mesin masa dy. aku nak putarkan balik masa. aku nak betulkan balik ape yg aku rasa aku wat silap. aku nak tarik balik kata2 aku yg da wat orang sakit ati. aku nak ckp dgn diri aku yg lama jgn buat ikut kata hati, pedih akibatnye nnti. aku nak suroh diri aku yg lama sabar la ckit. tak rugi la klu aku sabar, jgn la pendam sgt bende yg aku tak suke tu. bukan terok nor pon...hmmm...

tp kite mana bole nk ubah takdir kan. sume yg aku impikan tu mmg la btol2 mimpi. bila masa da berlalu, bende2 yg buat kite sedih ni pon akan hilang dan berlalu mcm angin je. da tak simpan dlm ati da. cume ego je yg buat kite xnak berdepan dgn kenyataan... klu nk lembutkn ati, mak aku suroh amalkn zikir n ayat2 tertentu. bnyk amalan yg mak aku suro aku buat.

aku rasa mak aku tu patot buat blog pasal amalan2 yg bagus untuk rohani kita. bnyk ilmu beliau..hehe

eh, da lari tajuk pulak. tp mmg dari dulu aku suke doraemon. aku nak dy wujud.

No comments: