Tuesday, February 14, 2012

SOB,SOB,SOB....

video

menangis aku tgk video ni.. lagi sedih dari tgk citer baim..video ni dah lama, tp aku baru je tgk.. haisyh, aku tak boleh la tgk citer2 sedih ni.. *sambil menghembus-hembus hingus*

sampai hati anak dia tengking2 mak dia smpai mcm tu. sampai menggigil mak dia..kisahnye mcm ni.. mak dia ni takut atau gayat la an bila kereta yg dia naik tu kena menyusuri bukit. so, mak dia ni pon nak jgk keluar. nak jgk, nak jgk..anak dia ni pulak marah2 mak dia sampai polis pon kena masuk campor. da ade polis pon sempat lagi nak mara2.. tembak kang!

 agak2nye, bila da ada keluarga sendiri, kita da tak kesian kat mak kite lagi ke? da kurang rasa sayang ke?

Ya Allah, lembutkanlah hati aku setiap kali menatap wajah ibu ku.. Amin.

Saturday, February 11, 2012

bila lah aku nak kaya ni?

ouh baby, come to mama

klu aku dapat bawak kete ni, jangankan mercedes, keta polis pon aku potong....fuiyoo26x

kantoi...

ok..semalam lepas je aku buat entry pasal objek kuning kehijaun tu, abang aku yang 1st terus baca..
kan tu kereta kesayangan beliau..
adoi, slack ar letak gambo kete kat link blog aku tu. klu tak letak gambo kete kan bagus.

boleh berlaku bencana ni..


Friday, February 10, 2012

objek kuning kehijau-hijauan

sejak cuti sem ni aku memang rajin ckit... tiap2 pagi aku akan bersihkan segala habuk yang ada kat kete mak aku. aku benci betol bila tgk ada pasir kat dlm kete.. mula lah dlm hati terdetik mcm ni, "masuk kete tak reti nak hentak kaki ke?!"

suatu hari, aku pon mcm biasa, niatnye nak bersihkan kete mak aku tu. yelah, takkan mak aku pulak nak bersihkan kete dia, kesian..penat nnti. 

dengan rasa senang hati sambil menyanyikan lagu opick "tiada duka yang abadi" aku pon masuk la dlm kete.. tepok2 sikit tempat duduk pemandu.. tiba2 ada bau yang kurang menyenangkan dlm kete tersebut.. bukan bau yang menyenangkan ar, lebih kepada bau yang boleh membawa pertumpahan darah.. 

aku pun tercari-cari jgk dari mana dtg bau tungkik ni.. tp aku pon buat bodo je lah. mungkin malam tadi lepas abg aku bawak kete dia tinggalkan bau kentot dia kat dlm tu.. nnti ilang la bau tu...

aku pon teruskan misi mengemas kereta. baru je nak angkat carpet kat tmpat pemandu tu, aku nampak lah "objek" kuning2 kat situ... 

memang sah. sah la TAHI. mmg bukan bau taik kucing, sbb taik kucing tu abg aku. kuang asam betol. da pijak taik anjing bukan nak samak terus. mangkok! sabo2. nasib baik abang. klu adek aku, da lama aku smack down kepala dia tu... adoi, geramnye aku..

bila tanya, dia buat bodo je..kete sendiri ade taknak bawak. sbb minyak kete dia tu asyik abes je..

mmg aku la jgk nak kena basuh. sbb mak aku ajak pegi beli barang. takkan nak bawak kete bau taik kot.. bluekkk..

pasal TAIK tu takpe lagi. yang tak tahan tu masa aku bawak kete utk beli barang sikit dgn mak aku tu, aku jadi pelik bila signal kiri bergerak dgn laju tanpa batasan...

mula2 aku pikir mungkin ada wayar yg short sikit kot....

tapi sangkaan aku meleset sama sekali bila aku tgk ni............

alahai...
nampak ni? patotlah signal tu bergerak laju. dia sakit rupanya. kesian la hai.. sedih btol aku bila tgk kete mcm ni. sape punya keje lah..

da nak tertanggai da lampu signal

tepi ni pon kemik rupanya...
dlm satu hari je kete yang selalunya bersih sbb aku bersihkan tiap2 hari, dan aku cuci bila cuaca panas, bertukar menjadi kereta bau taik...dan ilang mata sebelah (singnal). apa nak buat, bende da jadi. malang tidak berbau.. takpe la..