Tuesday, April 10, 2012

kunci ohh kunci~

cuti midsem dah abes. jadi aku pikir balik um ni aku nak semangat ckit. jadi lebih rajin. kat umah lagi aku da pikir, balik je um, aku kena terus pelesup buat semua keje yg tak siap. cuti seminggu kena lah rilex betul2 dak..

ni dia aktiviti time cuti...

makan 
try2 cermin mata
moi.. gua nak cermin mata tu. nanti siap, lu bungkus cantik2..  tak cantik, gua bakar kedai lu..
(main tarik2 rambut pulak amoi ni)
kau ingat kau comel?
aku kan photographer tak bertauliah
DANIAL!!!!
DANIAL!!!!! CAKKK!!!
ape la nisak.. apehal gmba tak fokus? alaa, cumilnye danial senyum..

jadi ari ahad aritu aku pun balik la um dgn aren naik kancil kiuut.. singgah2 sekejap kat restoran jejantas ayer keroh.. makan A&W. aku tapau seketul ayam tapi tertinggal atas meja sbb asyik sangat tgk kamera. ape punya cuai la..
nyum nyum.. sedapnye float
sampai um baru aku sedar kunci bilik aku tertinggal. rasa mcm nak ketuk2 je kepala aren.. nak ketuk kepala sendiri takut sakit pulak. terus hilang mood nak study (ceh, alasan). nasib baik la aku balik dgn aren, klu aku balik sorang2, tak tau lah aku nak mencangok kat mana. roommate aku (kak farhan) balik malam ckit.

bila kak farhan balik, aku boleh masuk bilik. aku pon rasa gembire. tak perlu hidup menumpang lagi.

tapi kegembiraan aku tu tak berkekalan.. ku sangka panas sampai ke petang, rupanya hujan di malam hari. rupa-rupanya, loker aku tu aku kunci dan kunci loker tersebut memang ada bersama-sama dengan kunci bilik.. ini jam nak ketuk kepala sendiri pun da tak guna daa. nasi dah jadi bubur. apa punya bebal la aku ni. nasib baik kiut.

tapi ape-ape hal pon, aku tetap rasa aku ni bernasib baik. ye la, nasib baik abg aku yg kedua tu (anes, nak eja anis mcm wanita pule) balik KL ari isnin. jadi boleh la mintak dia bawakkan kunci. Alhamdulillah.

ni aku upload ke blog, bukan ke facebook.. takpe rasanya~
satu hal lagi, anes ni duk kat banda tasek selatan. klu nak mintak tlg dia antakan kunci, mmg dia anta ari rabu lerr. tak sanggup aku tunggu lama2. ye ler, aku dgn rumate aku bukannye satu fakulti. jadi selagi dia tak balik, aku pun tak boleh jgk masuk bilik..

 jadi ari isnin tu jgk  dlm pukol 6.40ptg lepas isi minyak aku gerak gi sana. kali ni aku berazam taknak sesat2 da. aritu da sesat satu jam, kalau kali ni sesat lagi buat malu je la. pegi je la beli gps "papago" ke, "mamago" ke..

dan akhirnya aku berjaya...yihuuuu~ tak sesat beb. selepas meredah jammed, akhirnye aku sampai jgk dlm pukol 7.45.. dan secara rasminya, AKU TINGGALKAN KANCIL KIUT DUDUK DIAM2 KAT SITU..

aku rindu betul dgn kunci bilik aku.. tu la, time ade tepi idung, main campak2 je kat celah2 mana. da takde, baru sedar langit tu tinggi ke rendah.

1 comment:

aren said...

hahahhaa... comel nye i...:P