Tuesday, March 20, 2012

dlm malang ada untung...

hari ni aku nak cerita pasal kejadian yang baru je terjadi semalam......
mmg semalam aku rasa down giler. sampai aku pikir, "apehal lah malang sangat aku hari ni".. padahal time tu pagi lagi, tapi aku da pikir yg aku ni akan malang satu hari..

ceritanya begini....

seperti biasa, aku akan dengan senang hatinya mintak pakai kete kancil abg aku tu bila ade assingment yang memerlukan aku pki kereta, senang nak gerak dak.. so, utk assingment hubungan etnik, group aku wat lah pasal makanan cina yang halal.. kenalah pergi kedai makanan cina tersebut. rancangannya nak pegi 19/3, pukol 8 malam..

so, sementara tu boleh la aku pki keta pegi kelas. aku dengan kawan aku yang paling sweet sangat22222x (ikhlas yer ni), comel, baik hati, berhati mulia, dato' dr zarina rahim dan puan seri sofia pon nak gi kelas la pagi senin tu..

bila aku start enjin, kereta tersebut mcm batuk2 manja gitu. pastu dia tukar bunyi lain.. mcm ni bunyinye.. "cekik,cekik,cekikkk"... dan sampai ke sudah enjin tersebut tak idop.

kancil ohh kancil

aku pon call la abg aku yg tgh bekerja tu.. pastu dia gelak2.. dia ckp, "bateri kena cas tuh, kau carik la sape2 yang ade keta, tolong cas, wire dumper ade dlm keta".. aku dgn aren pon mintak la tolong abg van yg ade kat situ..

yang jadik masalah, bateri van kan terletak kat belah belakang tmpat pemandu.. keta pulak kat bahagian depan. jadi wayar dumper tu manalah sampai nak sambungkan bateri kedua2nya.

jadi dengan KUDRAT YANG ADA, aren dengan puan seri yang ayu memakai baju kurung pon tolak lah keta kancil keluar dari tempat parking.. aku dengan rasa bersala duduk je dlm kete nak handle stering.. adoi..aku rasa bersalah giler time tu.. kelas da nak mula.

banyak kali jugak lah budak2 tu tlg tolak keta. kejap ke depan, kejap ke belakang..naik bukit pulak tu.. hmmm, tp hampeh, bukan idop pong.. lama2 bila da bosan, maka berputus asa lebih mudah.. bior je lah kete tu...kitorng pon pegi lah sarapan.. abaikan kelas organik chemistry, da lambat sgt da time tu..

aku pon da kusut sangat dahhhh... keta tak idup, skip kelas lagi, malam tu pulak nak kena gi kedai mknn cina..keta pulak takde~~~kusut, kusut, kusut...

bila da kusut, aku pon pegi lah menumpang duduk kat bilik pia dgn aren.. (pia tu puan seri yer). sambil tangkap2 gamba...awwww~ terus hilang mood sedih aku..







edited version~ bila edit gambo ni jadi mcm cun giler an.. terkejut nyahh


tapi sedih aku tu tak de lah berpanjangan, petang tu abang aku teruih je tuka bateri baru lepas dia balik keje. dan malam tu boleh la aku teruskan rancangan mencekik aku tuh..

nyum,nyum..sedapnye. 
ikan siakap sweet sour tu masakan org cina ke? ah, lantak lah.. janji sedap..

kump aku ade 9 org.. 
walaupon pagi tu aku rasa malang, tapi sebenarnye aku beruntung sangat2 sebab ade kawan yang tak kisah nak susah sama2 dengan aku.. aku da suroh da diorng pegi kelas dulu.. tapi diorng tetap tunggu.. terharu yobbb aku..bukan setakat tunggu yob, siap tolong tolak kete sekali... hmmmhhh...

aku rasa bersalah sangat. tp, mesti diorang jwb mcm ni, "alah rilex la nokk, ape lah sangat bende2 kecik mcm ni nak dibandingkan dengan nilai persahabatan..." cewah..haha

dapat hadiah lagi.. (walaupun birthday aku minggu depan).. 


da lama aku idam2kan penyangkut pashmina nih...wuuhhuuu~ serunuk i
terima kasih kawan2.. saya rasa terharu yang amat sangat yang tak dapat digambarkn dengan perkataan..sob,sob.. 

saje je nak letak gamba ni.. adek aku bagi patung domo ni.. domo ke lomo hah? konpius aku

No comments: