Sunday, September 11, 2011

haluansiswa....

penat...da tue aku ni
 
da abes daaa . da tak payah nak peluh2 sgt la pasni . xpayah nak tido dlm keadaan yg xselesa... yihuuu...

da jadi mahasiswa la aku ni. hampir nak tue ni. line akak2 ar aku skrang. hmmm..

haluansiswa...hmmm. ape yg menarik sepanjang minggu haluansiswa ni ek?

masa mula2 sampai kat kolej12 UM, rasa mcm "hadui, pegi sini lagi" , "makkkk!, xnak sambung belaja" . knp aku rasa mcm tu? sbb kk12 ni mengingatkan aku kat kenangan pasum yg betul2 memberi tekanan yg hebat dlm diri aku....tension ooo.
pastu sedih ar an, nak tgk mak aku gi berseronok berhari raya kat KL, aku kena stay penat2 kat sini...

yelah, da biase cuti 4 bln an. tiap2 ari tgk muke mak aku.  sedih, sedih....kat umah kan rilex je...

masa awal2 minggu haluansiswa, sume pemalas nak buat cheers a.k.a. sub. nak jerit pon malas.

da lama2 ckit tu ok ar. mereka semakin bersemangat...tp yg paling best bila buat sub utk sokong budak2 sukan an... seronok giler. semangat dia lain ar klu nk bandingkan dgn buat sub dlm dewan... aku yg muke konon2 ayu ni pon malas nak cover2 bila tgh bg sokongan tu. tp ok lagi ar, bkn kena buat sorang2, kan buat ramai2, xde la segan sgt.

klu kena marah2 tu biase la.... kena letak jari kat lantai, pastu pusing2 la...haisy. time pusing2 tu pulak kepala aku terkena la punggung sorang bdak cina tu. da pening 5saat...blurr sekejap.  tp paling seksa bila kena berdiri separuh...sengal2 kaki dibuatnye. tp aku ni kan kuat semangat... small the matter la tu. 

ada kawan aku tu sakit kaki dia sampai 2-3 hari. tegang urat katanye.... semangat sgt gamaknye masa kena berdiri separuh tu. patutnye, agak2 sakit tu betulkan la posisi kaki tu, bior tak sengal sgt kaki tu nnti. (boleh ke pki perkataan sengal tu?)

bila da mlm akhir tu, dlm dewan aku duduk kat tingkat atas belakang sekali. ha, bagus sgt la tu. da la time haluansiswa pasum tersenggok-sengok aku tido dari awal smpai la majlis abes. tp kali ni aku tak tido ar. duk belakng an, mencekik je keje. tu tak ngantok tu.

tp aku rasa minggu haluansiswa kali ni lagi ok kot daripada masa PASUM dulu. masa dia xde la terkejar-kejar sgt. kejar sikit2 je... dia lepaskan pon awal  la jgk.

risau pulak nak sambung study ni....

1 comment:

Unknown said...

haha..mlm last plg smgt buat sub pastu siap melantak je kat blkg tu..