Thursday, April 28, 2011

org putih masa kecik2...

ok...today, i would like to....(bahasa melayu lebih mudah)

hari ni aku nak ckp pasal mat or minah salleh masa jadi budak2.. knp tiba2 nak citer pasal mereka? lebih baik cerita tentang kanak2 korea yg menjadi kegilaan ramai...

tu nanti lah..sbb aku baru lepas tgk citer ni....

rugi xtgk....



dengan citer ni.....

menarik

aku kena ar tgk citer2 mcm ni klu nak bukak tadika anak2 org kaya pasni....

dua rancangan realiti tv yang berbeza, dengan masing2 mempunyai konsep yang berbeza..(ok,ayat skema)

kedua-duanya memaparkan kanak2 sbg watak utama..tp, apa yg tak samanya budak2 dlm nanny911 tu TEREJAL tapi budak2 kat junior masterchef tu genius d0e.. (kembali kpd ayat bdk2 comel)

NANNY 911 
"nak ape? nak ape? nak makan pelempang?" kata si ibu dlm hati
  • mak bapak xreti jaga anak2 diorng yg kecik2 tu. ayat sopannya, mak ayah xtahu cara yg betul dlm mendidik anak2 mereka.
  • budak2 tu jadik terjal a.k.a. biadap, nakal, xdgr kata
  • mak bapak ilang saba, lalu memaki hamun anak2 mereka
  • mereka selalu menengking-nengking anak2 mereka dgn volume yg agak tinggi
  • anak2 xtakut pon kene mara, bahkan jadi lebih agresif
  • kadang-kala sanggup pula pukoi mak ayah diorg dlm khalayak ramai..nasib baik bdk kecik, xde la sakit sgt...tp tak patot laaa...
  • mak ayah kadang2 boleh sabar, kadang2 xboleh...so, mereka pukoi la balik..
      sampai bila pukoi-memukoi ni nak abeh?
tp jgn risau...nanny boleh membantu..so, citer ni pasal mcm mane nanny tu fixed that problemas..

JUNIOR MASTERCHEF 
  • mak ayah atuk nenek anta budak2 masuk pertandingan ni
  • budak2 kecik ni pon tunjuk la bakat mereka
  • diorang ni bkn masak yg biase2 tau, tp masak ala2 hotel..alaaa, makanan2 yg mengarut tu. (aku reti masak nasik je)
  • tangan kecik, tp masak da mcm org besar punyer tgn...
  • kecik2 da hebat mcm ni...
  • kadang2 aku rasa mcm nak pertikaikan diorng punyer program ni...terlintas jgk kat hati mcm ni.. "tipu ni..gilo ko apo dak kecik masak mcm ni.."
  • yg penting budak2 kecik tu comel......
gud job

aku mula2 tgk citer junior masterchef tu dulu...kagum abes aku time tgk citer tu...terdetik kat hati aku, eee, bagus btol org putih ni...KAWEN DGN ORG PUTEH AR MCM NI...

pastu td baru aku tgk citer nanny911 tu...teros je kagum aku hilang...terok nor la budak2 ni...kecik2 da mcm ni, da besar boleh jadik samseng ni...mak bapak diorang bila da mara...uish, mcm samseng la jgk..ganas!
patot la kat negeri org puteh tu bnyak samseng...tembak org rilex je...

teros timbul rasa bersyukur kerana jadik anak mak aku..jadi org malaysia...

sebenarnye, sume tu akar umbinya daripada didikan semasa kecil...klu atok dy dulu didik mak dy ganas2 sgt, nnti mak dy tu pon didik dy ala2 samseng la jgk...sudahnye, dy pon jadi samseng...end of the story.

No comments: