Friday, April 29, 2011

2bende yg paling aku sesalkan...

ade 2 bende yg paling xboleh aku lupa, dan buat aku rasa mcm bersala giler.. bila terpikir je bende2 ni, terus aku terpikir.. "knp aku buat mcm tu ek? sengalnyer.."

ni bkn citer klakar eh. ni citer sedih. Once upon a time....



kisahnyer mcm ni..masa tu aku darjah tiga kot. agaknye ar. xingat. biasa ar an, petang2, bersiap ar nak gi sekolah agama. mak ayah aku keje time tu. pastu abang2 aku pon sekolah blom balik lagi.. tinggal la aku dgn adik2 aku yg masing2 darjah 2 dgn 1..

tiba2...ade la orang lelaki indonesia tiga org (pekerje bapak aku) terpacak kat depan umah bagi salam. mcm mana pulak bapak aku boleh ade pekerje indon ni pulak? panjang citernye. malas nak citer. ok ar, sambung. mereka ni nak jumpa bapak aku. aku sbg org paling tua dlm umah (tua la sgt time tu) tak tau nak buat ape. van da nak dtg..takkan nak tinggal je umah mcm tu...

pastu aku buat la keputusan paling bodo la yg aku rasa. aku ckp mcm ni... "ok, nisak duk umah, jaga umah. akak dgn nina gi sekolah agama....pe2 hal jerit ar.suare kau kan kuat"

bodo ke tak? ade ke patot aku gi tinggalkan adek aku sorang dgn tiga org lelaki mcm tu je..yg aku dgn muke bahagia gi la sekolah agama, belajar dgn senang ati...kesian, adek aku nangis..huhuhu...jahatnye aku.

gambar ni menakutkn..


pastu nasib baik abg aku balik cepat...terkejut dy tgk adek aku sorang2 kena tinggal van.. pastu dy nak anta nek basikal. tp jiran aku nampak, dy gi la anta adek aku nek moto..(saya menang moto)..
balik umah aku kene marah puas2 dgn mak aku..aku xinagt mak aku mara ape..tp yg penting aku mmg rasa bersala giler time tu..klu ape2 jadi, mcm mana? Nauzubillah..aku xnak pikir.

sampai sekarang klu aku ingat je bende tu, rasa mcm nak letupkan diri je..SENGAL!

tak bertanggungjawab punyer kakak. (geleng2 kepala)

Kalaulah aku boleh putarkan masa..

teringat bende ni buat aku sakit hati
bende kedua aku paling sesalkan pulak...aku malas nak citer.lain kali ar..da penat.. Assalamualaikum.

2 comments:

nadzirah sofia said...

hoi nok takde pun cite pasal bnda kedua tu? :P

pinoc said...

bende ke2 tu sensitif sikit. kehkehkeh~