Thursday, August 30, 2012

jurus pekikan danial

*renggang-renggang kan jari-jemari, tanda dah bersedia nak buat entry panjang....

seminggu sebelum raya... atuk berpesan kepada emak dan nisak. (aku tak ikut balik kg, membuta je keje)

atuk: nanti sehari sebelum raya, pagi-pagi nisak dengan kakak datang lah. bawak kete atok. atok nak beli banyak barang.

emak dan nisak: BAIK TUAN! (ni aku reka-reka je. yelah, aku kan takde di tempat kejadian. tp mmg gitu lah pesan atuk aku)

dan akhirnya, hari yang ditunggu-tunggu pun tiba. tapi boleh pulak atuk aku dah pegi beli ayam, daging semua tu sorang-sorang. semangat betul. lepas subuh je, terus je dia pelesup pegi pasar. orang pun belum bukak kedai lagi.

engko orang jangan tak tau, pekan parit sulong ni, kalau nak dekat raya ni, memang jammed je memanjang. kalah KEYYELLE (nipu). kalau lambat sikit je, mmg abis le barang.

jadinya, bila atuk aku takde kat umah, mak dgn nisak pun tinggalkan lah aku kat kampung dgn nenek, tunggu atuk aku balik. sbb nenek aku bnyak bende lagi nak dibeli. mak dgn nisak pulak, nak membeli-belah tikor le, carpet le, hotdog le.... ape le

bila atuk aku sampai, kitorang pun meneruskan aktiviti membeli-belah...

ha, nampak tak kasih sayang atuk aku kepada keretanya. siap dia selimutkan lagi. takut berembun katanya.


pastu setiap kali nak keluar, kenalah bukak selimut tersebut. 


lepas dah beli barang dan cuci kereta, atuk aku offer, kalau aku duduk kat kg sampai malam, tolong nenek aku, nnti atuk aku upah RM50... "wow, menarik"

memang la aku ni mata duitan, tapi sbb kat umah sendiri pun belum settle, terpaksalah aku tolak tawaran atuk aku yg menarik tu...

pastu atuk aku cakap, nanti lepas dah raya seminggu, atuk aku nak upah aku jadi driver, gi jalan2 kat muar. tapi masa raya ke-2, ada sedikit kemalangan kecil terjadi masa atuk aku nak alihkan kereta sebab hujan. dah kemik sikit kereta tu. pakcik aku ckp atuk termenung je... kesian atuk aku...hmmm

letak gamba raya la pulak.. buat pertama kalinya, aku upload gamba raya kat fesbuk. hebat seyh gua..



tak cukup kipas syiling, kipas kaki pun dia nak

danial ni, kalau dia dah menangis, memang umi dia je lah boleh handle. jadi kesimpulannya, jangan carik gado dengan danial. dia ada jurus pekikan yang mampu memekakkan telinga-telinga musuh... HOHOHO~

NI CONTOH JURUS PEKIKAN DANIAL....




1 comment:

nadzirah sofia said...

wow...baju raya kaler kelabu