Thursday, April 24, 2014

cermin mata hilang, akibatnya: minggu sakit kepala

aku musykil betul. minggu ni asal malam je sakit kepala. aku rasa minggu ni aku takdalah banyak pikir sangat. assignment bertimbun tu aku biar je terbengkalai. nak buat macam mana. sakit kepala kan. tido je lah kan kan... alasan~

mungkin sebab aku pakai contact lens yg power dia lagi tinggi kot.

yelah, sebelum ni rabun aku 75 je. tapi pki jgk cermin mata sbb kalau malam2 cahaya lampu jalan mahupun lampu kereta tu nampak kembang mekar.

di mana kau?!!! :'(
tapi disebabkan cermin mata aku ghaib secara tiba-tiba, so aku pergi la kedai B beli contact lens. kalau nak buat cermin mata kan lembap.

detik2 manis bersama cermin mata~
#throwback : gambar masa beli cermin mata yg hilang, 2tahun yg lepas.
mmg patut beli baru pun
jadi org kedai tu dia check mata aku pki mesin, pastu mesin tu cakap rabun aku dah naik 125. aku sebenarnye taknak percaya ckp mesin tu. sbb aku pergi kedai A sebelum tu, mesin kedai tu ckp rabun aku naik jgk. tapi bila check pki cermin mata bulat2 tu, aku pki cermin mata rabun 100, kepala aku da tingtong da. nak jalan takut jatuh. amoi tu pun ckp rabun aku sama, 75. tapi kat kedai dia takda contact lens power 75. jadi aku pergi la kedai B.

Kedai B pun takda contact lens 75, pastu dia check mata aku pki mesin tu dia ckp rabun mata kanan 125, kiri 100. aku pun amek je lah, malas da nak gi kedai lain. pasal esok ada kelas, nnti tak nmpak slide, kesian kat kwn sebelah kena layan mata aku...

 "tu dia tulis apa?"
 "hah. lecturer ckp apa?"
 "apa la tulis pki marker pen dakwat nak habis mcm tu"...

minggu first mmg sakit kepala kot. entah la.... aduii

1 comment:

aunor rafiki zaki said...

kunjungan dri Indonesia, senasib sama-sama rabun hehe